donderdag 21 oktober 2010

Stupid, stúpid!

Ik dacht efficiënt te zijn. Ik was klaar bij een klant en één afslag verder lag Ikea.
En ik had nog wat diepvriesbakjes nodig. Van die vriesbakjes die ook nog in de magnetron mogen en toch maar € 2,49 kosten.
Maar ik vergat dat het HERSTVAKANTIE is.
En dat het dan HEEL DRUK is bij Ikea.
Omdat de halve wereld zijn kinderen dan in de ballenbak pleurt en rustig voor 1 euro anderhalf uur gaat zitten ontbijten.
Was ik alleen voor mezelf gegaan, dan was ik accuut omgedraaid.
Maar zuslief wilde graag twee opvouwbare wasmanden. En familie laat je niet in de kou staan, hè?
Met zwaar gemoed reed ik dus naar het parkeerdek.
Hoppa, direct een plaatsje gespot. Misschien kwam het toch nog goed, zo dacht ik onnozel.
Like not.
Want toen deed die huppelkut die dubbel geparkeerd stond en dus mijn plekje half bezet hield er een kwartier over om haar kinderen in de gordels te hijsen.
Giechelde die huppelkut een keer en holde nog even naar de auto van haar vriendin om een knuffel terug te geven.
Sloeg een Ikea-meneer op mijn dak omdat ik de boel stond op te houden.
En verdrong ik de behoefte om zowel die huppelkut als die Ikea-meneer op hun bek te slaan.
Huppelkut was inmiddels ingestapt dus ik deelde de Ikea-meneer liefjes mee dat die mevrouw nu eindelijk weg zou rijden.
Waarop ik een grom kreeg. En veel getoeter achter me.
De dikke vinkentering voor ze.
Met een noodvaart sjeesde ik naar binnen, graaide diepvriesbakken, wasmanden en nog wat ehm…. decembercadeautjes bij elkaar.
En reed vlug naar huis, mezelf onderweg voor domme, dómme gans uit makend.
Want iets ergers dan domme gans zeg ik natuurlijk niet tegen mezelf.
Dat zou dom zijn.

10 opmerkingen:

  1. Hahahaha! Ja nu snap ik waarom we morgen niet naar de Ikea zóuden moeten gaan. 'Zouden' ja, want ik ben gezegend met een immer positieve man (da's zowel een talent als een afwijking) en ben ik bang dat ik morgen *kuch* rond half 11 toch bij de Ikea loop....Dom hè? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh errug gewoon errug irri , ik vond het wel een zeer vermakelijk logje , jij bent leuk als je boos bent.
    Enne ik heb je eindelijk toegevoegd , ik dacht steeds waarom schrijft ze niks maar ja als je niet staat toegevoegd dan krijg ik ook geen updates hè duhhhhh.
    Ik las het alleen als je een link op twitter zette....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOL en eh ben je heel toevallig misschien ook ongesteld? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met mijn man wel eens het plan opgevat om tussen kerst en oud en nieuw naar Ikea te gaan. Verder dan de parkeerplaats zijn we niet gekomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier staat regelmatig file voor de Ikea! ;-)
    Altijd dapper om die te trotseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog één weekje school en dan pas herfstvakantie - dus ik hoop dat ons geplande tripje voor nu zaterdag nog nét veilig is ? hoop hoop ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh. Dat zou mij nou nooit gebeuren hoor?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. help ....nee ik wil never meer in de vakantie of in t weekend...tjonge zeg.. dat jij nog rustig bleef...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het genot dat Ikea in de herfstvakantie heet....Goed dat je bleef wachten: ik ben een watje die zou zijn doorgereden na een klap op mijn auto....ik kan wat van je leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is inderdaad balen. Ik mijd Ikea het liefst in de vakanties.

    BeantwoordenVerwijderen

Roeptoetert u maar!