woensdag 29 september 2010

It's gonna be a very good day



Een heel goede dag, mag ik wel zeggen.
Technisch gesproken is iedere dag dat de hond niet in de keuken gescheten heeft een goede dag.
Want vandaag is de werkster terug van vakantie.
Zodat mijn in twee weken totaal verslonsde huis er over een paar uur weer piekfijn uit zal zien.
In mijn optimisme dacht ik nog mooi, dat scheelt weer € 100 ‘dat houd ik zelf wel even bij. Op woensdagmiddag ben ik tenslotte vrij.'
Op vrijdagmiddag ook maar dan staan er paardrij- en zwemlessen op het program dus dat werd hem niet.
Maar die woensdagmiddag kwam. En ging.
En ik had totaal geen zin in dat focking huishouden het druk met andere zaken.
Iets met aandacht voor de kinderen enzo.
En die berg strijkgoed die hard om een heet strijkijzer riep.
Met andere woorden, ik deed geen zak.
Trok een keer of wat de stofzuiger door de hut en verklaarde mezelf tot Goede Huisvrouw.
Wreef eens in m’n handen en dook op de bank met een boek en een pot thee.
Dit weekend begonnen zelfs de kinderen opmerkingen te maken als ‘Mam, moet je niet eens schoonmaken?’
Geen idee trouwens waarom ze zich daarvoor tot mij wenden.
Ik bedoel, ze hebben toch ook een vader?
Maar anyway, vanmiddag is de hut weer schoon.
En kan ik met een gerust hart weer op de bank gaan liggen lezen.

6 opmerkingen:

  1. whoehahahaa geweldig stukje echt
    ik snap ook niet waarom kids dat aan ma vragen kan pa ook rustig doen zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha! Ja ja, en ondertussen leren we je steeds beter kennen! Nu snap ik ook waarop je anoniem bent gaan bloggen! Zeg je wel even tegen je hulp dat ze niet met de stofzuiger van de trap klettert zoals bij Floor gisteren, want dat schiet niet op hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik zou ook wel weer een werkster willen. Maar ja, De Man vindt dat wij het best zelf kunnen want hij werkt 'maar' vier dagen en ik 'maar' drie. Hij heeft gelijk, maar oh wat heb ik een hekel aan poetsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat dat nou mijn werk zijn, huizen van anderen schoon/op orde houden :-) Ja voor je mij voor gek verklaart, thuis vind ik er ook geen zak aan, daar krijg ik stank voor dank (bijv. heb ik gedweilt, komen ze met vieze schoenen binnen...t hele huis door). Maar bij diegene bij wie ik het wel met plezier doe, die zijn dankbaar dat ik t doe, (en kunnen t niet meer, zijn rond de 90jr) en zij mogen hun huis daarna weer een week lang vervuilen/rommelen...dat ruim ik toch pas een week later weer op én...ik word er voor betaald (thuis niet nee).

    Veel plezier met je hulp!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het vooral ook zonde van mijn tijd en buiten dat, het is ook handig als de kids een beetje weerstand opbouwen toch? Daar kan geen BMR en DKTP-vaccinatie tegenop! Je bent een vrouw naar mijn hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Floor: Dat vind ik nou ook.

    @Madelief: Ik heb haar handje even vastgehouden toen ze de trap afging. Stel je voor dat ze wat breekt, zit ik 6 weken zonder...

    @Toaske: Ik zou De Man toch nog eens lief aankijken :-)

    @Jeanette: Jij doet goed werk!

    @Zara: En jij bent een vrouw naar mijn hart!

    BeantwoordenVerwijderen

Roeptoetert u maar!