maandag 31 oktober 2011

Weg ermee

Vorige week nam ik onze financiën eens flink onder de loep. Dat was echt, echt eens nodig.
(En zeg nou niet massaal 'nou Manon, daar heb jij toch verstand van, daar word je overdag toch voor betaald enzo' want u kent dat gezegde van de kinderen van de schoenmaker toch ook wel?)

Ik ontdekte dat ik stuitend veel geld aan kleding uitgeef.
Vooral voor mijn meiden.
Dus die krijgen tot 2013 niets meer, hoog water in de polder kan tenslotte zo maar weer dé trend worden.

Verder bedacht ik me dat er iedere maand ruim € 100 naar de BSO gaat (na aftrek van de kinderopvangtoeslag) en dat dat volgend jaar volgens het kabinet nog maar weer duurder moet worden.

De dames hier zijn inmiddels 7 en bijna 10 dus alleen blijven kan eigenlijk ook best voor die twee uurtjes. Vooral omdat mijn kantoor in de tuin staat, met uitzicht op de woonkamer.

Blijft alleen een aantal donderdagen per jaar over waarop ik 's middags vakoverleg heb. Daar zoek ik nog een oplossing voor.

Ik vatte de koe direct bij de hoorns en zegde vandaag op. Vanaf 1 december komen ze gewoon thuis om 15.00 uur.
En heb ik weer € 100 shopbudget...

5 opmerkingen:

  1. Goed van je! Zo af en toe doe ik dat ook en schrik dan wat we aan vakanties uitgeven...haha. Wanneer zien we elkaar weer es?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms idd heel goed om eens nauwkeurig te kijken waar het geld in verdwijnt. Maar ja, hoog water kan je je dames toch ook niet aan doen? Gelukkig ben jij onderhand wel uit de groei... *hint*
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Door: Wat mij betreft snel! Ik zal je deze week wel even mailen!

    @Zara: Haha, nee hoor, dat doe ik ze niet aan. Ik heb een reputatie hoog te houden :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo hé, da's lang geleden een berichtje hier. Succes met het orde op zaken stellen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dapper mens! Ik zit nog een beetje in de ontkenningsfase.... Misschien met kerst. Of anders in het nieuwe jaar... *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen

Roeptoetert u maar!